Udflugter og ture - E 999 tog 52 i Roskilde
I februar 1968 arbejdede jeg i Roskilde Landbobank nu Nordea Roskilde afdeling. Jeg havde i Jernbanen læst at tog 52 fra Korsør bliv trukket af DSB litra E.
I en frokostpause gik jeg fra Torvet ned til stationen og fotograferede tog 52 ankomst og afgang fra fra Roskilde station.
Den dag i februar 1968 blev toget trukket af E 999 her er mine billeder.


Planen for dampløbene i 1967/1968 kan jeg ikke finde, men tog 52 kørte også i februar 1968.

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 ankommer til Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 holder i Roskilde i februar 1968
 

E 999 med tog 52 holder i Roskilde i februar 1968

Loko føreren i tog 52 i Roskilde i februar 1968

E 999 afgår med tog 52 fra Roskilde i februar 1968

E 999 afgår med tog 52 fra Roskilde i februar 1968